Onze diensten

NEEM DIRECT CONTACT OP

De Kleine Gast is het kinderkeurmerk voor gastvrijheid. Naast het uitgeven van het keurmerk verzorgt De Kleine Gast gastvrijheidstrainingen en adviesgesprekken voor o.a. hotels, winkels en horecagelegenheden, om de gastvrijheidsbeleving van bezoekers met kinderen te versterken. Daarnaast navigeer je met de App van De Kleine Gast gemakkelijk naar een gastvrij en kindvriendelijk restaurant bij jou in de buurt. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Waarom een kinderkeurmerk?

Kinderen spelen een steeds belangrijkere rol in het gezin en worden steeds bepalender in de keuzes die (groot-)ouders/verzorgers maken. Zo ook voor een dagje uit en een bezoek aan een restaurant. Als de kinderen het naar hun zin hebben, dan zijn ook de volwassenen gauw tevreden en wordt een bezoek sneller herhaald. Maar hoe benadert u een kind als volwaardige gast en wanneer is uw omgeving kindvriendelijk en gastvrij ingericht?

Het keurmerk laat zien dat u kwaliteit levert in een kindvriendelijke omgeving en biedt u zowel online als offline vele voordelen. Een keuring geeft inzicht en advies m.b.t. het optimaliseren van uw gastvrijheidsbeleving richting bezoekers met kinderen. Zowel uw gastheerschap als de gastgerichtheid van uw onderneming worden daarbij onder de loep genomen.

Werkwijze

In slechts vijf stappen vraagt u een keurmerk aan. U neemt contact op met De Kleine Gast om een keuring aan te vragen, waarna u van ons een bevestiging ontvangt. Vervolgens sturen wij u per post onze zelfcheck, waarmee u zich voorbereidt op een goed resultaat. Binnen twee weken na ontvangst van de zelfcheck komt onverwachts een Mystery Guest met zijn/haar gezin bij u langs. Daarna ontvangt u van ons een uitgebreid keuringsrapport inclusief advies, specifiek voor uw bedrijf. Bent u goedgekeurd? Dan kunt u de raamsticker aanvragen en een uitgebreid profiel in de App, inclusief een aanbeveling van De Kleine Gast. Zo laat u uw (nieuwe) doelgroep weten dat u kwaliteit van gastvrijheid levert in een kindvriendelijke omgeving. Daarnaast trekt u doelgericht meer bezoekers met kinderen naar uw onderneming en laat u zien welke kinderfaciliteiten zij wel/niet bij u mogen verwachten en welke huisregels er eventueel aan de orde zijn.

Voordelen

  • Versterk uw gastvrijheid voor bezoekers met kinderen.
  • Verhoog uw omzet in de daluren.
  • Verkrijg bruikbare tips specifiek voor uw bedrijf.
  • Vergroot uw naamsbekendheid door gericht onder deze doelgroep te promoten.

Kosten

De kosten voor een gastvrijheidskeuring van De Kleine Gast zijn €279,95. Deze eenmalige kosten zijn inclusief ontvangst van de zelfcheck (hardcopy), de gastvrijheidskeuring door onze Mystery Guests (incl. consumpties en reis-/parkeerkosten) en het keuringsrapport dat u van ons als PDF zult ontvangen.

De kosten voor een raamsticker en een uitgebreid bedrijfsprofiel met keurmerk in de App zijn €18,95 per maand, met eenmalige installatiekosten van €49,95. De minimale afnameperiode van een bedrijfsprofiel in de App is 12 maanden. Ook zonder keurmerk kunt u een bedrijfsprofiel afnemen in de App. Het bedrijfsprofiel met keurmerk biedt echter vele voordelen ten opzichte van een standaard bedrijfsprofiel. Een overzicht van de verschillen en mogelijkheden vindt u onder “App” in het tabblad hierboven. Wilt u geen bedrijfsprofiel, maar wel de raamsticker ontvangen? Dan betaalt u eenmalig €79,95. Voorgenoemde kosten zijn excl. 21% BTW en gelden voor 2019.

Kwaliteitscontrole

Het keurmerk van De Kleine Gast staat voor kwaliteit. Daarom controleren wij jaarlijks op steekproefbasis een aantal restaurants om te kijken of de resultaten uit het keuringsrapport nog actueel zijn. Aan deze controle zijn geen kosten verbonden.

 

Gastvrijheidstrainingen

Geen onderneming is hetzelfde. Ook de geboden gastvrijheid is daarmee uniek en moet passen binnen uw concept, bij uw klanten en bij uw personeel. Omdat gastvrijheid richting bezoekers met kinderen vaak een andere benadering vraagt dan richting de volwassen gast, biedt De Kleine Gast gastvrijheidstrainingen aan voor horecagelegenheden, specifiek gericht op het gastprofiel “bezoekers met kinderen”.

In de gastvrijheidstraining stellen we, indien gewenst, samen met uw personeel een gastvrijheidsbeleid op ten behoeve van de perfecte ontvangst van uw kleine gasten. Wat mogen ze wel in uw zaak, wat ziet u liever niet gebeuren en hoe kan uw personeel hier het beste mee omgaan? Samen oefenen we verschillende situaties. De praktische tips uit de training, voor o.a. actieve verkoop en een gastvrij onthaal, zorgen voor een optimale gastvrijheidsbeleving voor uw kleine gasten.

Kosten

Afhankelijk van uw vraagstuk, het aantal deelnemers aan de training, de locatie en de tijdsduur wordt hiervoor een kostenplaatje op maat gemaakt. Neem voor meer informatie gerust vrijblijvend contact met ons op.

Adviesgesprek

De Kleine Gast denkt graag met u mee over de optimale facilitaire inrichting van uw zaak voor bezoekers met kinderen. Denk daarbij aan looproutes voor uw personeel, het beperken van overlast voor andere gasten, kinderveiligheid, mogelijkheden tot- en onderhoud van speelvoorzieningen en meer. In een adviesgesprek van ongeveer een uur, komt een adviseur van De Kleine Gast bij u langs. Uw huidige inrichting en faciliteiten (of eventuele plannen daarvoor) worden bekeken en krijgt u tips voor het verbeteren van uw gastgerichtheid richting bezoekers met kinderen.

Kosten

De kosten voor een standaard adviesgesprek zijn €169,95, excl. 21% BTW en excl. eventuele reis-/parkeerkosten.

Bedrijfsprofiel in de App

Met een bedrijfsprofiel in de App van De Kleine Gast, kunt u zelf foto’s en teksten indienen voor de juiste uitstraling van uw bedrijf. Er zijn verschillende abonnementen mogelijk waarbij u toegang krijgt tot verschillende functionaliteiten in de App. Ook zonder het keurmerk, is een bedrijfsprofiel in de App mogelijk. Zo maakt u gericht promotie onder de doelgroep en wordt u sneller gevonden. Download de App voor Android of IOS, kijk of u reeds getipt bent door onze community en vraag een bedrijfsprofiel aan.

Aanleverspecificaties beeldmateriaal en tekst

Foto’s voor bedrijfsprofielen kunnen worden aangeleverd in zowel JPG als PNG formaat. De afmetingen van de foto’s zijn daarbij irrelevant en mogen verschillen. Bij het aanleveren van foto’s moet er minimaal één foto tussen staan die één of meerdere kinderfaciliteiten in beeld brengt, zodat het profiel passend blijft bij het karakter van de App. De foto’s hoeven niet persé gemaakt te zijn door een professionele fotograaf, wel vragen wij om scherpe foto’s met een goede belichting, die een actuele impressie weergeven van uw zaak.

Tekst kan worden aangeleverd in een Word-document. Van hieruit wordt deze direct overgezet naar uw bedrijfsprofiel. Voor een basisprofiel kunt u maximaal 100 woorden aanleveren en voor een keurmerkprofiel zijn dit 150 woorden. In beide gevallen mag de tekst uw eigen websiteadres vermelden. U bent vrij om de gehele tekst zelf inhoudelijk vorm te geven. Het gebruik van CAPS LOCK en woorden zoals “Aanrader”, “Aanbevolen” en “Uitgelicht”etc. zijn daarbij voorbehouden aan profielen die over het keurmerk beschikken. Tevens vragen wij u om in uw tekst te refereren naar uw kinderfaciliteiten en om deze, in lijn van de App, vanuit de derde persoon en op informele aanspreekwijze te schrijven (bijv. Bij restaurant-X kun je optimaal genieten van…”). Uw website adres kunt u vermelden in de laatste zin van uw tekst, “Voor meer informatie, openingstijden en de menukaart kijk je op www.restaurantnaam.nl.“. Op deze manier heeft elk profiel dezelfde opbouw, waardoor de gebruikersvriendelijkheid voor onze lezers wordt vergroot.

Het noemen van aanbiedingen, acties en prijzen in uw bedrijfsprofiel is helaas niet toegestaan. Binnenkort kunt u voor het vermelden van speciale deals voor bezoekers met kinderen een aparte pagina aanvragen binnen de App. Wilt u hierover alvast meer informatie? Neem dan contact met ons op. Bij het afnemen van een abonnement voor een bedrijfsprofiel in de App van De Kleine Gast, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.