Onlangs schreef ik een gastblog voor Gastvrijheid in Bedrijf. Omdat gastvrijheid voor bezoekers met kinderen niet altijd even vanzelfsprekend is maar toch steeds belangrijker wordt. Waar kinderen zich vroeger veelal moesten aanpassen aan het leven en het ritme van de ouders, staan de wensen van kinderen steeds vaker centraal. Als de kids het leuk hebben, dan zijn ook de ouders gauw tevreden. Zo kiest 95,4% van de ouders dan ook eerder voor een restaurant waarvan zij weten dat hun kinderen zich daar vermaken en past 92,5% het tijdstip om te gaan lunchen of dineren, aan op het kind.

De belevingswereld van een kind is vele malen groter dan dat van een volwassene. Dit geldt natuurlijk ook voor hun gastvrijheidsbeleving. Een kledingwinkel met standaard kledinghokjes zal waarschijnlijk niet worden onthouden als dé plek waar een kind graag naar terug gaat. Ziet het kleedhokje eruit als een jungle, of mag je op de catwalk je nieuwe outfit showen voor een grote lachspiegel? Dan wordt kleding passen wellicht een populairder uitje. Een kindvriendelijke omgeving is daarmee leuker voor het kind, leuker voor de ouders, leuker voor het personeel, maar ook voor alle andere aanwezige gasten.

Het volledige artikel lees je hier.